Sunday, December 21, 2008

Rambut Ku!!!!! Tak Tau Nk Kata Ape... Huh..

Bad hair day... I miss my long her.. Huhuhuhu... :(

It all started when Mama told me that she's giving me some amount of $$$ for my birthday... So she give me choices, either i keep the $$$ or both of us gie makan angin or she use it to blanja all the family makan2 aka celebrate my birthday...

So I choose to keep that money for my self.... Hahahahhaha...

With that amount i planto gie Cut and Highlight my hair (maklum la, dah nk masuk sem baru.. rambut pun kene la baru)... And the balanc, i plan to buy a new handphone but still i kene topup lagi duit to buy the new phone.. Insyaallah next year kot (If i ada duit nk topup ada la HP baru, if not akde la.. heheheh...)

So, time kluar ngan Azly and Ak, i sepatutnya gunting rambut gak.. But plan Cancel.....

Akhirnya, on my birthday i bertekad gie potong rambut!!!! So i ppun gie Derrick & Team (Vernon pernah gunting rambut kat sini and mase i kat kedai tu i find out that Derrick penah gunting rambut Misha Omar.. Siap kluar newspaper lagi.. hehhehe)..

So, that morning i bagun.. check my facebook and siap2 nk gie gunting rambut... I gie around pukul 12 tgh ari...

Kat sane dia tak ada macam Thomas N Guys where u can choose senior hairstylist or junior hairstylist... Diaorg semua same jer.... So, my hairstylist for that day is Farah... Kira punya kira ngan dia, dia bg i package WASH + CUT +COLOUR + HIGHLIGHT + TREATMENT

So ni la hasil nya (I rase i mmg tak sesuai FRINCH.. Nk sembunye ke JENDULAN punya pasal... ni la jadi nya...):


Right after balik dari gunting rambut... Huh.. Tak tau la nk kate ape.. Maybe i juz tak boleh frinch kot... rase pelik and tak biase... Hehhehe... i still think that showing off my 'Landasan Kapal Terbang' aka jendul (Aya slalu panggil i jendul tau... Bluek), is more sexy dr dis Frinch... Weird..



Ni dari tepi... Can u all see the colour... I like the colour but not the haircut.. maybe tak biase lag kot with the Frinch..


Balik dari gunting rambut I mmg dah ade date with my mom.. kite org nk gie celebrate my birthday... Tp sebelum tu Azly sempat la tgk rambut ni, dia juz cakap WOW.... Tah la, either WOW OK or WOW tak ok... hehhehhee

Malam plak I YM ngan Wan (TQ for the birthday wishes, I almost cry tau... I tot u lupe maklum la waktu u n waktu i berbeza... Tp tepat pkul 12 tgh mlm Malaysia u wish I teharu betul.. Hehheheh)..... Wan tgk gamba rambut baru I and dia tak henti2 type "Hahahahhaha" kat YM... Lawak sangat ke..? Dia kate tak sesuai.. Wan.. Wan.. begitu jujur sungguh ko WAn...

So, I guess kene la i bertahan dgn rambut ni... Sebagai memujuk hati ni, i keep on saying to myself that rambut ni akan CUN dalam mase sebulan!!! hehehehhe..

Tuesday, December 16, 2008

Halim&Farah 'N' Hafifi&Shasha Big Day... (14 Dec 2008)

Gojie : Mar, aku nk jemput ko gie Halim ngan Farah nye kenduri..
Me : Ko biar betul...
Gojie : Kad ada kat aku ni... Nnt ko dtg ambik kat umah aku k..
Me : Ok....

Halim actually dah pass kan card2 kawin dia kat Oddy and gojie plak ambik dari Oddy tuk di pass kan ke geng2 kiteorg...

The Night B4 The Big Day

Amal : Mar, jom lepak mlm ni... kite discuss mcm mane nk gie esok
Me : OK.. Old Town White Coffee.. Pukul 8 k..
Amal : OK.. aku nk gie bercinta ni, ape2 hal msg2 k..
Me : OK


8 pm.....

Amal: Sipae lagi yg nk datang ni?
Me: Kite tunggu Hasip n Zul.. Diaorg otw ...

Sementara tunggu dua mamat ni... i pun sempat la menginterview awek Amal.. Sembang punya sembang.. Zul sampai.. Pastu Hasip...

Kami berenam pun start la berdiskusi pasal macam mane esok... Tp kami telah lari dari topic utama apabila si Hasip dgn excited nye membuka segala cerite time sekolah.... Sampaikan, time momin and Faris datang join pun si Hasip and Amal tak sudah2 lagi berlawan lawan becerite... Dan most of the topic pasal I and Zul la.... Maklum la.. Esok kan wedding my ex and zul punya ex... hehhehehe.. puppy love dulu2.. hehehhehe


10 pm......


Tak abis2 lagi diaorg menganjing I and Zul... tetibe awek Amal kate dia lapar.. Amal pun lapar nk makan nasi...So we decided gie makan kat Bukit Indah... Nk gerak tu , Megat baru sampai.. so dia pun join sekali...

Bukit Indah...

Kat sini baru la kite org semua decide besok macam mane... Tp ada plak arguement... nk gie wedding mane dulu.. Either Halim or Hafifi... I pun cakap la.. yg i mmg nk gie Halim (my classmate) punya dulu coz nk tgk Halim bersanding.. Zul dr aritu lagi tak nak gie Halim & Farah (ex Zul) nye wedding.... Dia cume bagi alasan yg dia gie wedding hafifi, kalu sempat baru gie wedding halim.. But all of us dapat rase dia avoiding nk gie wedding tu... hehehhehe.. Last2 setelah berbincang punya bincang.. Esok jumpa kat Petronas Ampang Jaya pukul 11.30 am...

The Big Day

11 am...
I pun gie ambik Gojie.. pastu ambik Hajar kat LRT and ambik Ayu&Nik kat tepi jalan umah Ayu.... Pastu trus menuju ke tempat yg ditetapkan... Hampeh!!! Kite org sampai tepat pada waktu nya dan kelibat yg lain sekor pon tak nampak..... Calling punya calling, Si Hasip baru bagun tido... I pun ape lagi, tipu la mamat ni kate semua dah sampai... hehheheeh..

Kemudian Oddy and the geng sampai... diikuti dgn ketibaan Amal dan Che Rahmat... kemudia Hasip sampai dan last sekali Zaki and Momin nye kereta...


12.30 pm.... (bengong tak.. cair semua make-up kite org)

Baru la kite org bertolak... Amal kerete depan sekali... So kene la ikut diaorg... Amal bawak mcm org bercinta (dh mmg bercite ngan awek dia dlm kereta) and Hasip plak bawak mcm haram... Huh...
Zul decided nak gie wedding Halim dulu plak.... Pening la dia tu.. So dia gie sendiri..

1.15 pm....

Sampai kenduri Halim... Kite org semua makan dulu coz Halim and farah tgh bersiap... Sambil makan sambil bergambar... Selesai je makan, we all the girls cepat2 masuk umah coz nk duduk dekat ngan pelamin... kite org pun berkumpul betul2 depan pelamin... Sementara tunggu pengantin masuk kite org pun begambar...

Time Halim and Farah Bersanding......

Halim agal rapat ngan Me, Gojie, Hajar and Ayu... Kiteorg pernah class same and form4 we split class tapi still hang out together.... Time I n Gojie kat UiTM pun kie org still roger2... Mase mak Halim masuk Hospital pun I and Gojie gie melawat.. and time make Halim meninggal pun kite orang ada gie ziarah...

Mase merenjis... time giliran bapak Halim merenjis... Halim menagis.. kite org yg tgk pon dah sebak dah menahan air mati... Time ni sangat sedih.. Selesai merenjis2 kite org pon begambar gambar la... And si Amal dah membebel suruh jom gerak sekarang... Kite org yg pompuan mtk lima minit jap, nk begambar.. Amal panas jer sbb dia nk gie wedding Hafifi plak...

Halim (my class,ate Form 3.. Form 3 paling best.. Time ni baru geng ngan Ayu, Gojie, Hajar and budak2 laki gila Aiman, Halim, Hasip and Zul..) & Farah (Classmate Darjah 6 and TaeKwonDo same2... )



Kite org yg girls tak tau nk ikut ke tak ke wedding Hafifi.. Tp dgn tak tau jalan nk balik.. Amal suruh gak kite org gie... So dua2 buah kereta perempuan pon follow jer.. Hafifi sebenarnya agak mesra la gak ngan my geng sebab dulu2 dia suke lepak kal class kiteorg coz dia geng ngan Aiman and Amal.. N sejarah Hafifi n I pun ada gak.. Hafifi ngan i pnah couple tp seminggu jer... Wakakakakak... lawak bile ingat balik.. Ni semua keje Aiman, Hasip, Halim... kelakor la cerite kite org dulu... kalu nk citer kat sini esok pun tak abis.. Si Ayu plak dulu2 suke sangat si hafifi ni usik dia.. Pendek kate Hafifi ni.. Pak lawak la kat sekolah.. tp dia gengster gak... kaki je katek, tp bile gaduh tetibe je kaki tu jadi panjang menerajang org... hehhehehehe


Dalam pukul 4 mcm tu la..... Sampai umah Hafifi

Kat umah Hafifi paling kecoh.. kalu nk cerite tak larat nk type... Tgk je la gambar2 ni.... hehhehehhe....


All the Girls...

All the Guys....

Hajar.. Hafifi.. and Me..

Kesian Hafifi dijadikan barang mainan.. Ni semua angkara kekecohan Aiman (Yg pakai T-Shirt tu la Aiman)..

Me Gedik....
Pic yg paling banyak comment dalam my facebook... Ni idea Zul.. Hehehhe.. Tukang kutuk kat facebook diketuai Si Hasip.... Tukang tambah, Si Megat...

Penganting paling tak tau malu... Hafifi!!! Bengong...

Sampai Ampang dalam pukul 6 petang... All the guys gie sambung lepak kat Caraven... Kite org yg perempuan semua balik sebab dah tak larat sangat berjalan satu hari... heheheheh.. lagipun semua rimas nk melepak pakai baju kurung.. Malaysia is so HOT tau.. hehheehhe..

Congratulations to both couple!!!!

xoxoxoxoxox








Friday, December 12, 2008

Shopping Complex Marathon...

IKEA. The Curve and Cineleisure in one day!!! Kalu ikut plan asal Sunway Pyramid, IKEA, The Curve and Cineleisure... Tetapi Sunway Pyramid telah digugrkan dr list sebab I tak jadi potong rambut since I lampu merah.. Oleh sebab itu AK pun tak jadi potong rambut...

Temujanji kami bertiga sepatutnya tepat jam 12 tgh ari... Tetapi AK telah bagun dr tido jam 11.30pg dan ini telah menyebabkan pak cik ni LAMBAT!!!!! Tp tak ingat la plak, pukul brape kite org bertolak dr Ampang..

Dlm kereta .. kami bertiga can't stop talking.. ada jer cerite.. and tetibe kite org find out that pemilihan ari tuk nk keluar aritu adalah kurang tepat since it is public holiday for Selangor... hari Keputraan Sultan Selangor rasenye.. Hehhehe... So jam like hell la... tp bukan arah laluan kami la yg jam, arah laluan bertentangan tu yg jam teruk....

So, sampai di Damansara, I pun park kat Cineleisure... Coz murah la RM3 per entry.. Turun je kereta kami bertiga trus menuju Red Box (tapi tak jadi coz red box ni tak de buffet), So kami trus ke IKEA.. For yur info 3 of us never been to IKEA... Hahahah .. Bak kate Si Ak.. KAMPUNG gile kite org bertiga ni.. Dr bleh menjimatkan mase dgn mencari barang yg kiteoorg nak di IKEA MARKETPLACE... Kite org telah membuang banyak mase di Showroom dia... Tp last2 we end up dpt cari la marketplace tu... and hadiah wedding Halim and Farah pun dapat dibeli la... Tp sementara nk memilih hadiah tu.. AK and I melalui proses pengcanggahan taste!!!! Azly plak, boleh lihat yg dia sedang berangan mcm mane nk decorate rumah dia ngan semua barang kat dalam IKEA tu...

Kerana AK terlampau lapar.. last2 dia agree je ngan pemilihan hadiah I dgn harapan cepatlah kiteorg leh gie makan.... Hhehehe... After beli barang kite org pun makan la kat IKEA... AZly makan The Famous Meatball (mmg sedap pon), AK makan Chicken leg ape tah.. and i makan Fish & Chips and also Mash Potatoes... Yummy...

Ni gamba kite org menggedik kat IKEA showroom... Ada banyak gamba lagi.. tp mostly gamba AK and Azly... Takde makne nye nk letak gamba diaorg banyak2 kat blog I ni... Gedik sungguh.... hehhehe




Pastu Kite org Gie The Curve... Kat The Curve kite org jalan2 window shopping... and AK berbelanja besar di The Borders..... Ak beli Trilogy INKHEART (yg akan ditygkan di cinema Jan 2009)... The book cost him RM72!!!!! Dah la tebal nak mampus... Azly ada hati nk pinjam buku tu nk fotocopy... Heheheh... Harapan la Si AK nk bagi pinjam, buat rosak buku tu je.... Kat The Curve pun kami sempat menggedik bergambar kat pokok Christmas kat situ, tp time kite rg nk bergambar.. ramai plak manusia kat situ...

Time kite org kluar dr The Curve , hujan dah dah stop... So kiteorg pun cepat2 la berjalan ke Cineleisure sebab nk tgk movie... So, AK n I decided nk tgk citer Twilight.. Tp Azly dah tgk!!! majority wins... So dia pon kene la tgk lagi skali cerite ni...

Movie ni best nk mampos... Kalu Chino ada lagi best, feeling abis.. heheheheh.. Azly duduk tgh2 between me n AK.. Si Azly asyik kene cubit ngan AK coz dia gatal sgt nk bagitau what happens next... mane tak marah AK, potong stim betull org nk tgk... Yg tak bleh bla, si Azly ni siap hafal dialog!!!!!!



TWILIGHT superb gile... Can't wait for the next sequel NEW MOON... Nk gie try cari buku sewa NEW MOON kat Ampang Point... Hehheehhe



After tgk movie, kiteorg sempat begambar kat pokok Christmas Cineleisure plak... memang time petang tu kiteorg niat nk ambik gamba kat sini, cume i ckp ambik time malam kagi best... Selesai begambar kat sini, tetibe hujan start nk lebat.... We are so lucky, hujan ni sporting gile... Kite org masuk Cineleisure after begambar tus hujan.. hehehehhe... Ni gamba2 gedik tu:





After that, kiteorg trus balik Ampang.. Sebelum balik umah kiteorg singgah makan kat Pelita dulu... Sembang punya sembang pasal movie Twilight... makanan abis, tus cau... dalam pukul 11 la I sampai umah.. hehheeh...... We had so much fun!!! Tu je la activity kiteorg.. Next week maybe gie laksanakan plan asal kiteorg which is gie A Cut Above!!!!!!

xoxoxoxoox

Saturday, November 22, 2008

Swimming Hyppo....

Sempena semester break ni... Seperti biase, sudah menjadi satu keje buat saye untuk membawa mereka2 ini pergi bermandi manda.. Alhamdullilah, samester break kali ini jatuh pada bulan monsun laut, dimana boleh dikatakan setipa hari la hujan. Disebabkan musim hujan, mereka2 ini jarang lah mengajak saya pergi memandi manda... Tetapi, agenda memandi manda ini sudah menjadi satu kemestian!!! Oleh itu pada Khamis lepas , saya menerima panggilan yg dinanti natikan.... Akhirnya, mereka telah menetapkan tarikh Ke esokkan harinye saya diwajibkan membawa mereka pergi berenang....

Mengikut perjanjian, sepatutnya temujanji saya dan mereka pada waktu tgh hari.. Oleh yg demekian, saye pun sudah bikin plan baik punya nk bagun jam 10.30pg... Namun, mereka2 ini begitu excited.. Seawal jam 9pg, telefon saye berbunyi ring ring ring!!!! Tetapi nombor ini tidak disave, jd tak kluar nama.. Tp saya dapat mengagak, itu pasti panggilan dari mereka (i teka tu nomnor Nia, n mmg betul pun dia yg call..) Saye terjaga, tetapi panggilan itu tidak dilayan (sampai ada 2 missed call)... Lebih sejam setengah kemudian, mereka menelefon semula, tidak tahan dgn gangguan vibrating itu, akhirnya saye menjawab panggilan..

Tanpa, salutasi hello... Saye trus berkata (berikut adalah perbualan antara saya dan Nia):

Me: Hah.. nk ape? (Kesian Nia, terkejut dia mendengar jerkahan org baru bgun tido..)
Nia: Kakak nk dtg ambik kite org pukul brape?
Me: 11.30 (backgroung music: kebisingan org memotong rumput)
Nia: Ape? (waktu ni saye dh agak membara...)
Me: 11.30 la..
Nia: OK


Tepat jam 11.30 saye pun ambil mereka2 ini di rumah Chak... Kemudian terus bergegas ke Tmn Cempaka untuk mengambil Danial... Selepas itu, kami semua pergi meronda2 mencari tempat utk tapau lunch (budget mkn tgh ari di sponsor oleh Marzlinda Ariffin)... Kira2, jam 12 tgh ari kami sampai di destinasi yg ingin dituju...

Masak nasi, makan, main internet, guling2 tgk Tv.... Dalam pukul 2.30 ptg, baru lah kami semua bersiap utk terjun ke dalam swimming pool... Tgh hari itu cuaca, amatlah panas... Gambar dibawah diambil sebelum kami semua terjun ke dalam swimmingpool...


Al-Kisah Cermin Mata...

Cermin mata murah ini, secara official nye patah pada hari tersebut... Sudah beberapa kali sebenarnya cermin mata ini hampir2 patah, gara2 terhimpap dan terpijak oleh saye... Namun, riwayat cermin mata ini akhirnya tamat ditangan Amanee....
Sambil2 bermandi mada, sempat lah saya, Dani dan Adriana merakamkan detik2 bergumbira kami ketika bermandi manda.... berikut adalah gambar2 yg sempat diambil sebelum batery camera kong...

Me the Hyppo, Nia @ Gloria, Atheera yg glamour ngan panggilan Ikan Bilis,Nana, Lisa n Amanee


Dani dgn panggilan barunye MotoMoto... Dia lah menjadi bodyguard kami anak2 dara... Ketua Bodyguard (Danial), tidak bersama sama kami bermandi manda, dia lebih selesa surf the internet and upload gamba di dalam myspacenya... Jadi kami biarkan dia menjaga rumah pada hari itu, sementara kami bersuka ria..




Setelah keletihan berenang.. kami pun berhenti berenang kira2 jam 4.30ptg... kamipun bersih kan diri... Dan saya pun mula la memasak teklur n bakebeans, untuk dimakan.... Mana tidaknye, kami semua kelaparan bagaikan pirana2... Rupe masakan saya agak kurang menarik, namun habis juga dimakan oleh mereka2 ini... Kemudian, dapur itu di takeover oleh Danial, Dimana dia menghabiskan semua hot dog dan ayam yg ada didalam peti ais... Kami semua hanya goyang kaki di ruang tamu, sambil menunggu Danial menghidangkan makanan... (Harap maaf. tiada satu pun gambar Danial, memandangkan dia tidak suke menggedik bergambar seperti kami semua )


Begitu la, masa yg di luangkan bersama mereka2 ini @ cousins... Itu saja utuk post kali ini.. Selepas ini activity2 mengupload gamba ke dalam facebook, friendster dan myspace.. Itu saje cerite nye...


p/s: Part yg korang (Nana,Tia,Lysa,Dani n Nia), kene marah dgm Mummy telah kakak potong... Heheheheh.









Thursday, October 30, 2008

The Greatest Gift...

My last day... ya be da be doooooo.... tp dalam keseronokkan tu ada la sikit sedih, coz i gonna miss all the great people.... Thanks for everything.... I guess i am so lucky to be part of the great family...


I mmg dah plan lame nk belanja semua budak2 office makan on my last day... the last cheque yg i dapat pun, mmg i dah simpan sikit tuk nk blanja2 makan2 ni... So, i pun decide blanja diaorg KFC, since that is the only option yg kene sgt dgn my budget... So, dalam pulul 12 tgh ari I n Daus cau gie The Mall tapau KFC... Ada la dalam 26 ketul ayam i beli... Cukup la kalu setiap seorg makan dua ketul.. hehehehhe.....

Je kat office, semua dah mnunggu... Thanks to Abg Lan (sponsor Ice-cube) n Shahril (sponsor air 7-Up).... Ni gamba2 yg sempat di ambil....



Buruk siku!! Belanja tp dia yg makan lebih....


SURPRISE!!!!!

Dah lame sudah makan.. tibe2 Kak Lin pangil i... Dia siap suruh i duduk kat tgh2 office tu... pandang belakang la... Tibe2... Tadaaaaaaaaaa.... Kak Ash kluar dari bilik dia sambil pegang a silver paper bag... Its for me.... I pun happy plus gedik semacam la... So i pun bukak la bag tu...


Ahhhhhhhhh... bile i nampak je perkataan tu kat bag putih tu... ape lagi... menggelepar la i menggedik.... GUESS... tekinje kinje la i... Semua gelak gile kat i.... mmg muke excited gile la time tu, walaupun tak tengok lagi ape bene hadiah tu..... Hehheheh


Ni la bag dia.... Comei kan... Sayang rasenye nk pakai... Heheheh
En.Yusry pun ada bg i hadiah.. tp kantoi time2 tu jugak hadiah yg dia bg tu free gift from client... Hehehehhe.. lawak betul.. tp takpe En.Yusry, "The Thought That Counts.. betul ke i berfalsampah ni .. heheheh



Thanks u all... I'm going to miss this big family....

xoxoxoxooxox













Friday, October 24, 2008

Selamat Hari Raya!!!!
I guess i'm not that late too wish all of u Selamat Hari Raya, since it still bulan Syawal lg...

Dalam keseronokkan, i ada sikit sedih la... Yela... This is my last event with Suria Fm.. My practical training dah nk sampai penghujungnye... I really gonna miss them.. Especially, all the 16th floor staff... huhuhuhu... Open House Suria Fm ni kite org buat kat Restoran Puteri (tempat my big boss kawin ngan his famous wife...).. If u guys ask me direction macam mane nk gie tempat ni, i totally have no idea...

Mcm biase I, Kak Ash, Abg Sham n Lin Deli kene la gie awal tunggu org PA System n buat tagging.. Tp dis time Lin Deli dtg kemudian, sebab dia kene pergi ziarah her uncle meninggal... So, I n Kak Ash tumpang la kerete Abg Hisham gie sane... Dalam kereete, cakap punya cakap sampai i tak tgk jalan...

Ni ada la sikit gamba2 kite org... Thanks to Amin... Dia yg ambik gamba.. I boleh plak lupe nk bawak kamera... Tp kalu bawak pun bukan nye boleh menggedik sgt nk bergambar coz dah takde geng (Audrey n Connie.. Miss u la..) menggedik...

Registration Counter



The MArComm Team.. I heran sgt, knape bile Amin yg tangkap gamba.. mesti gamba tu buat kite org semua nampak cantik padahal kiteorg ni muke dah berminyak boleh buat goreng ikan dah.. heheheh



Event kali ni agak santai... Takde artis nyayi.. artis2 ni dijemput datang untuk makan jer.. but kite org ada sediakan karaoke set.. so sesiape nk nyayi boleh jer... yg kene buli nyanyi ofcourse la Dj2... dan org2 programming... termasukla Abg Subi, Zaleha n Julia... Ada artis yg sporting join karaoke mcm Nita, Zahid n Diddy... diaorg je dok layan karoeke ni... Yg buat i pening is balik2 lagu raya, padahal banyak lagi lagu lain dorang boleh nyayi...


Phewiiiiiit Kak Ash!!
Sporting abis Kak Ash.. Tak tau la plak I yg kak Ash ni kaki karaoke.. Ada la jugak dalam 2 3 lagu Kak Ash lepas gian.. Nyayi lagu Kris Dayanti lg.. For your info, Kak Ash ni la yang buat my practical training evaluation...Heheh

Ni la kalangan celebrities yg hadir... yg takde dalam gamba ni is Nubhan and budak2 Sixth Sense.. Tah mane tah diaorg.. tgh makan kot time ni... dalam ramai2 ni, paling menjadi pujaan hati i mesti la si Aizat comei tu....



Last event... Huhuhuhu.. Gonna miss all the stress n the gila2 marcoom team..
xoxoxoxo