Tuesday, July 1, 2008

My First Day...

Today is my first day... Practical oh.. Practical.. The office hour is 9 am - 6 am (Aya mesti frust tetonggeng, if she find out i start at 9.. hehehe..) . Maklum la first day.. Kene la datang awal (class x pnah dtg awal pon..).. Office bukak pukul 9, i dah terpacak kat depan office around 8.45 am... Dok la melangut kat depan office tu..


The first person yg i jumpa is En.Lan, dia la yg introduce kan i kat budak2 lain.. Kat situ ada 5 budak practical.. But 2 of them r going to cau dis Friday.. So nnt tinggal la 4 of us.. Everyone is so friendly.. But all of them are so bz with their work.. I tak jumpa pun lg my supervisor yg incharge.. She is a very bz women, bdk practical lain kata, diaorg lepas 3 hari keje baru berkesempatan jumpa Ashleen..

Ni la tempat dimane I do my practical..
(Image from Google Image)

Yes I know... Mesti korang tertanya2 if i dah jumpa Engku Emran.. The answer will be 'NO'.. Officialy introduce belum la, tp during lunch i ada la TERjumpa dia.. I admit he is handsome in person la.. The Dj i tak jumpa lg since konti diaorg kat level lain.. Can't wait to jumpa Myra!! Tak tau la if she still remember me.. I rase dia ingat kat Aya je kot, since Kak Azreen (Former Beat TV producer) ingat kat Aya sorang jer sampai sekarang.. Huhuhu...


My first task of the day is 'Press Clipping' or dalam term yg my geng and i paham as 'News Paper Clipping'... I will be doing this job for the rest of my life kalu dok kat bhg PR ni.. Ada la make few phone calls.... Today i rate my day as 5/10.. Fun but agak boring since i still takde keje sangat lagi...


Thats all for today.. In the next post, mostly about my practical training k.. So tahan la selama 4 bulan i dok becerita pasal my practical k... Tak sabar nk gie keje esok.. :)


xoxoxoxoxoxo

5 comments:

Aida Zahrol said...

euww...seronok ke keje sampai tak sabar tuh...

huhu... i miss my holidays...masa2 lepaking di rumah jadi penganggur profesional...

now dah keje nak lepaking pun takleh...sob2~

AK said...

Yes I know... Mesti korang tertanya2 if i dah jumpa Engku Emran.. The answer will be 'NO'..
tak tertanya2 pown... ada aku kesah??
hahaha

kentut la ko... konon janji nak jumpa, nak show off baju keje ko...
skali penat konon...
huhu

neway mar, gud luck in ur practical k!!!

nina said...

thnx for reading my blog..
but i've closed that one already...
buat baru sudey...
kalau rajen marila bace..lol

Anonymous said...

waa... gud luck for your practical training babe. hehehe... hope u have fun la. tapi jgn jeles kalau kitorang abis awal practical nanti ekk.. kekekeke....

Anonymous said...

good luck in everything u do..